Fortsätt till huvudinnehåll

Att hitta nya vägar till lärande med hjälp av IKT

Alastair Creelman skriver på sin blogg om en lärare som verkligen lyckas fånga sina elevers uppmärksamhet (följ länken nedan). Jag frågade mina elever om de skulle tycka jag vore en cool lärare, ifall jag gjorde samma sak, och det tyckte de.

Enda problemet jag ser är väl att det skulle ta på tok för mycket tid i anspråk att få till stånd sådana här föreläsningar. IKT ska bidra till lärande - men det får absolut inte bli ytterligare en tidstjuv, för sådana har vi redan tillräckligt många av. Däremot kan det rimligen vara på det viset att man initialt får investera tid och energi i att lära sig hantera nya program och anamma nya sätt att tänka för att implementera den nya tekniken.



Länk till Alastair Creelmans blogginlägg.


Kommentarer