Fortsätt till huvudinnehåll

5:2-dieten: man äter i fem år och fastar i två.

Berling lyssnar in dietpredikanterna och försöker bilda sig en egen uppfattning:




Själv brukar jag hålla mig till den enkla modellen. Har det blivit lite extrakilo brukar det hänge ihop med att jag rört mig för litet på ett tag. Cyklar jag till jobbet istället för att ta bilen (2 x 15 km) löser det mesta sig.. 

Idag ska jag idag försöka mig på den ädla konsten att baka s.k. "kransekager" inför den stundande festen. Min mentor är en dansk konditor:

                              

Kommentarer

  1. Jag sitter vid datorn, dricker latte och äter mörk choklad med mandel i och trivs med tillvaron. :)

    SvaraRadera
  2. Mörk choklad innehåller antioxidanter, så det verkar vara en bra diet. Att trivas med tillvaron är även det nyttigt, tror jag. Så allt i allt verkar du absolut vara på spåret där.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar