Fortsätt till huvudinnehåll

I Got Leg


Ja, då kom den då. Fast jag måste erkänna att jag var tvungen att ringa Skolverket och höra mig för litet. Några av de där tjusiga formuleringarna kändes lite förbryllande men på samma gång en smula kittlande: "spetsutbildning", ohejohå, vad kunde dock detta betyda?
   Vi får väl se vad detta kommer att få för betydelse ...

Vilket osökt får mig att tänka på George Gerschwins klassiska "I Got Rhythm" från 1930. Det får bli två olika versioner. Bara för att.

Först en skön, ekvilibristisk pianoversion, sedan Mike Oldfields live från Wembley-version från 1980:









Kommentarer

  1. Ja då är det bara att gratulera. Själv går jag fortfarande i väntans tider, trots att jag måste ha varit bland de första som skickade in ansökan.

    SvaraRadera
  2. Tack.
    När det gäller dig vill de väl bara försäkra sig om, att de verkligen gör rätt förta gången, så att de slipper få en överklagan från dig på halsen. De lär ju redan ha fått tillräckligt av den varan.
    Själv funderar jag på, om jag nu ska titulera mig leg.ped., leg.gym.ped., alternativt något annat tjusigt... - eller bara gymnasielärare, rätt upp och ner, som vanligt.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar